Пропускане към основното съдържание

#travelguide Шумен

Здравейтеее !

Има такива места в България , които ме карат да се връщам отново и отново . Шумен е точно такъв град ! Въпреки , че от малка съм почти всеки ден там продължавам да го харесвам изключително много. 


Къде се намира и как да стигнем до там ?

Шумен е град в Североизточна България и се намира в близост до Варна и до Търговище. До там може да стигнете естествено с кола и с транспорта с който няма да ви изненадам , но това е БДЖ. Влакове до там има почти на всеки час и е изключително удобна гара , защото се намира точно до градската градина и е в близост до центъра на града.

Какво да посетим ?
Ето и най-интересните места в Шумен , които ви препоръчвам с две ръце да посетите.


Паметникът Създатели на българската държава.

Извинявам се , че качвам снимка от преди две години , но този път нямах сили да изкача всичките стълби , които водят до това наистина внушително място.
''Създатели на българската държава '' или известен още като ''1300 години България'' , е архитектурен комплекс , посветен на 1300-годишнината от създаването на българската държава. Монументът се намира в най-високата част на Дунавска равнина , а именно Шуменското плато.
Достъпен е за посетители целогодишно . Като степен на трудност бих определила средна . Трябва да сте готови да изкачите наистина много стълби , но спокойно има и пейки по пътя . Горе може да намерите и туристическа информация , която ви интересува и също да закупите и сувенири. Гледката е повече от впечатляваща , а мястото си заслужава да се види.

Историко-археологичен резерват Шуменска крепост.

Крепостта е разположена на Шуменското плато и се намира на около 3км. от центъра. 
Това е една от най-известните крепости в България. Твърди се , че е построена още от времето на траките . Счита се , че първото укрепление на това място е построено още преди 3200 години. 

Останките са едни от най-добре проучените в България. Намерени са останки от 12 църкви , ранновизантийска баня , керамика , съдове , украшения и монети.
Определено най-интересна е възстановената кула на крепостта , защото от там може да видите цял Шумен ! Освен това има и музей където може да видите откритите монети и съдове. 

До крепостта може да стигнете с кола или такси. Цената за входа е 4лв. като има отстъпка за ученици и студенти и тя е 2лв. На мястото се предлагат и беседи на различни езици. Препоръчвам ви удобно облекло и задължително маратонки. 


Други интересни места в Шумен .

-Музей на Шуменския гарнизон.
-Томбул джамия Шериф Халил паша.
-Исторически музей - Шумен.
- Резерват ''Букака''.
-Експозиция на военна техника.

Къде да отседнем и какво да хапнем ?

Препоръчвам ви с две ръце Арт Хотел Нирвана !
За хапване винаги може да си намерите механа по ваш вкус . Аз бих ви препоръчала ресторант Контеса. На центъра е пълно с кафенета . Цените са много приемливи , че дори на места ми се струват направо ниски. 

Допълнителна информация.
Хубавото в Шумен е , че всичко е много добре централизирано и не се налага да търсите обекти и да пускате навигацията . Магазините , механите , градската градина и каквото ви дойде на ум е в центъра на града.
Отделете си един цял ден , за да може да се насладите на всяко едно място. 



Места в близост до Шумен.
- Плиска-28км.
-Мадара-16км.
-Осмарски скални манастири-15км
-Велики Преслав-18км.


Надявам се да ви е било полезно и интересно.
Може да ме последвате и в Инстаграм -






Коментари

Популярни публикации от този блог

До Плиска и назад с БДЖ ?

Е влаковете не са толкова лоши колкото сигурно си мислите.😀🚂🚅 Днес мисля да ви отведа от ЖП гара Варна до ЖП гара Плиска е поне виртуално. Както съм писала в описанието на блога обичам да избирам дестинациите си на гишето за билети . Така стана и в този случай. Купихме си билетите и право към влака за Плиска. Разстоянието е 1 час и 30 минути с влак. За малко да изтървем гарата,защото е толкова мъничка и почти незабележима. Скочихме в последния момент от влака и се озоваваме на сред нива. Точно така ГОЛЯМА ПРОСТОРНА НИВА без признаци за живот. Мисля,че за първи път ме обзе паника при пътуване . 😂 На гарата имаше само един човек който се приготвяше да си тръгва и едно огромно куче. Попитах го за някакъв транспорт до селището,а той ми се засмя от сърце и ми каза,че единствения транспорт са ми двата крака и ако продължа 3км. нагоре по нивата и след това още около 4км. по главното шосе ще стигна до старата част на града (така става като не проучваш разстоянията предварително.) Така де т

Jouer rose gold - eyeshadow palette

Здравейтееее !  Не много отдавна в Инстаграм ви бях споделила за една от любимите си палитри .  Днес ще ви разкажа малко повече за Jouer rose gold и също така ще я видите в действие.💙 Jouer rose gold съдържа 12 цвята от  , които 9 мат и 3 перлени цвята. Палитрата е много пролетна и въпреки  , че има само 12 цвята могат да се направят много различни визии. Палитрата пристига в много красива опаковка . Има голямо огледалце  , което естествено е ПЛЮС . Цветовете са силно пигментирани  , но въпреки това се преливат много лесно . Не е прашлива и не ми е нужен фиксиращ спрей или основа за сенките  , защото и без тях ми се задържат 8 часа без да се ронят ! Харесва ми  , че има цветове за всяко настроение както се казва. От тъмни до наистина много пролетни и зареждащи .  Тук съм използвала по - светлите тонове .  Аз съм голям любител на rose gold гамата  , а когато същата тя е дори и с блясък .. автоматично се превръща в най-добрата комбинация за

Calinachi Hair Mask

Здравейтеее ! Всяка жена обича да се грижи за косата си и съм сигурна  , че много от вас инвестират суми във фризьорските салони. Съвсем скоро открих марка  , която ви осигурява професионална грижа за косата в домашни условия. Те ми изпратиха маската си за коса и днес ще ви запозная с марката и продукта. Calinachi е нова на пазара българска марка.Марката предлага продукти специализирани в грижата за кожата и косата. Залагат на формули максимално близки до природата ,избягвайки съдържанието на консерванти  , оцветители  , петролни продукти и алкохол.  Маска за коса за екстремно възстановяване с феерия от 4 масла и активни съставки.   4те масла в маската са - Арган  , Жожоба  , Авокадо и Кокос . Сигурна съм  , че повечето сте ползвали тези масла за косата си и мога да ви кажа  , че събрани в едно вършат чудеса. Също така продукта е богат на ценни витамини  , антиоксиданти и мононенаситени мазнини . Тези неща в комбинация обещават да направят косата силна  , блестяща  , ме