Пропускане към основното съдържание

Габрово #travelguide

Здравейтеее !

Днес ще ви разкажа за едно от най-любимите си кътчета в България . Там където времето спира и всичко е по-красиво , по-вкусно и по-забавно !

Добре дошли в Габрово ! 


1.Как да стигнем до там ?

Габрово е град в централна България , община Габрово , област Габрово .
До там може да стигнете с кола , като пътя е лесно достъпен и винаги може да си намерите къде да паркирате !
Аз естествено тръгнах с влак , като първо се отбихме и нощувахме в Трявна и след това се запътихме с влак до Габрово. Искам да отбележа , че ако решите да направите такова пътешествие , на гарата няма багажно отделение иии като мен ще си мъкнете багажа , но емоцията е важна все пак !
 😂💙 Също така и много туристически агенции предлагат изгодни пакети за екскурзия до Габрово , преди време съм пътувала точно така до там и беше много забавно ! В момента пакетите вървят на цени от около 30лв.

2.Къде да се храним и къде да отседнем ?

Винаги , когато отида в Габрово храната ми се струва по-вкусна . Не знам дали е заради чистия въздух или качеството на продуктите , но определено ви препоръчвам да седнете в механата до Етъра . Ще останете впечатлени от атмосферата и вкусните ястия , а и е доста евтино .

За отсядане ви препоръчвам да разгледате къщите за гости и хижите в близост .

Знаете ли , че : 

Съвсем близо до гр.Габрово на около 1300м. надморска височина се намира местност Узана. Мястото е известно като ''центъра на България'' и там ще се насладите на красивата девствена природа и чист въздух . В самата местност може да отседнете и в хижа ''Узана'', която скоро е ремонтирана и е напълно пригодена за един прекрасен уикенд !💙

3.Какво да разгледаме ?

ЕТЪРААА ! Ако за първи път посещавате Габрово то просто няма как да не се отбиете през Етнографски комплекс Етъра .
Там ще видите събрани на едно място занаятчии , които ще ви покажат тайнството на българските занаяти ии естествено ще може да се включите и вие в направата на нещо по ваше желание . Също така има много сладкарници иии сладките са ръчно направени и просто неземно вкусни ! 

Задължително е взимането на геврек и домашна боза ! Едвали сте опитвали нещо по-вкусно ! ГАРАНТИРАМ ! 
Сядате на някоя от пейките и просто се насладете на културата , природата , фолклора и вкусната храна ! Ще останете изненадани от пъстрите черги по уличките и ще се пренесете поне 100 години назад ! Мястото е много подходящо и за деца от образователна гледна точка . Лесно достъпно е и има къде да паркирате ! Ако сте с влак както мен от самата ЖП гара до Етъра има директна маршрутка !

Цени :
Редовна цена - 5лв.
Ученици и студент - 2лв.
Дете до 7години - безплатно .
На място може да поискате и екскурзоводска беседа като обзорната е 10лв. , а тематичната 12лв.


Друго място през , което няма как да не минете е Дома на хумора и сатирата !

Домът на хумора и сатирата е музей в гр.Габрово . Интересното за него е , че е създаден на 1.04 1972г.
Също така е и горд наследник на местния фолклорен хумор и веселите карнавални традиции в българската столица на хумора .

Цени : 

Стандартен - 5лв.
Учащи - 2.50лв.

4.Други места , които да посетите в Габрово :

1.Национален музей на образованието.
2.Соколски манастир.
3.Планетариум.


5. Интересни факти за Габрово .

Е вярвам , че няма човек който да не е слушал за хумора на габровци . Нека ви кажа и няколко интересни факта относно самия град . 

1.Знаете ли , че в Габрово се намира всичко ПЪРВО ? Например там се намира първото светско новобългарско училище , първата съвременна концертна зала , първата метеорологична станция и много други.

2.Знаете ли , че Габрово е най-индустриалният град в България през 1905г. - 1978г. ?

3.Габрово е известен още и като ''градът на мостовете''. Мостовете в Габрово разказва истории , а какви са те ще оставя на вашето въображение да се развихри . 


Надявам се да ви е било интересно и полезно !

Може да ме последвате в Инстаграм :












Коментари

Популярни публикации от този блог

До Плиска и назад с БДЖ ?

Е влаковете не са толкова лоши колкото сигурно си мислите.😀🚂🚅 Днес мисля да ви отведа от ЖП гара Варна до ЖП гара Плиска е поне виртуално. Както съм писала в описанието на блога обичам да избирам дестинациите си на гишето за билети . Така стана и в този случай. Купихме си билетите и право към влака за Плиска. Разстоянието е 1 час и 30 минути с влак. За малко да изтървем гарата,защото е толкова мъничка и почти незабележима. Скочихме в последния момент от влака и се озоваваме на сред нива. Точно така ГОЛЯМА ПРОСТОРНА НИВА без признаци за живот. Мисля,че за първи път ме обзе паника при пътуване . 😂 На гарата имаше само един човек който се приготвяше да си тръгва и едно огромно куче. Попитах го за някакъв транспорт до селището,а той ми се засмя от сърце и ми каза,че единствения транспорт са ми двата крака и ако продължа 3км. нагоре по нивата и след това още около 4км. по главното шосе ще стигна до старата част на града (така става като не проучваш разстоянията предварително.) Така де т

Jouer rose gold - eyeshadow palette

Здравейтееее !  Не много отдавна в Инстаграм ви бях споделила за една от любимите си палитри .  Днес ще ви разкажа малко повече за Jouer rose gold и също така ще я видите в действие.💙 Jouer rose gold съдържа 12 цвята от  , които 9 мат и 3 перлени цвята. Палитрата е много пролетна и въпреки  , че има само 12 цвята могат да се направят много различни визии. Палитрата пристига в много красива опаковка . Има голямо огледалце  , което естествено е ПЛЮС . Цветовете са силно пигментирани  , но въпреки това се преливат много лесно . Не е прашлива и не ми е нужен фиксиращ спрей или основа за сенките  , защото и без тях ми се задържат 8 часа без да се ронят ! Харесва ми  , че има цветове за всяко настроение както се казва. От тъмни до наистина много пролетни и зареждащи .  Тук съм използвала по - светлите тонове .  Аз съм голям любител на rose gold гамата  , а когато същата тя е дори и с блясък .. автоматично се превръща в най-добрата комбинация за

Calinachi Hair Mask

Здравейтеее ! Всяка жена обича да се грижи за косата си и съм сигурна  , че много от вас инвестират суми във фризьорските салони. Съвсем скоро открих марка  , която ви осигурява професионална грижа за косата в домашни условия. Те ми изпратиха маската си за коса и днес ще ви запозная с марката и продукта. Calinachi е нова на пазара българска марка.Марката предлага продукти специализирани в грижата за кожата и косата. Залагат на формули максимално близки до природата ,избягвайки съдържанието на консерванти  , оцветители  , петролни продукти и алкохол.  Маска за коса за екстремно възстановяване с феерия от 4 масла и активни съставки.   4те масла в маската са - Арган  , Жожоба  , Авокадо и Кокос . Сигурна съм  , че повечето сте ползвали тези масла за косата си и мога да ви кажа  , че събрани в едно вършат чудеса. Също така продукта е богат на ценни витамини  , антиоксиданти и мононенаситени мазнини . Тези неща в комбинация обещават да направят косата силна  , блестяща  , ме