Пропускане към основното съдържание

Скален манастир Шашкъните #travelguide

Здравейтеее !

Днес ще си говорим за едно скрито място . 
Място , което на първото ми ходене до Провадия дори не предполагах , че съществува . 
Този път тръгнах с идеята да покажа крепост Овеч на приятелка , но в последствие открих , че крепост Овеч е свързана с еко-маршрут до скален манастир Шашкъните и естествено... го посетих. 😂💙


Как да стигнете до Провадия , къде да хапнете и т.н. 

Можете ли да предположите как стигнах до Провадия ? Естествено ,че с влак . Повече информация за цени ,други превозни средства и т.н. може да видите в статията ми тук #travelguide Провадия.




Скален манастир Шашкъните

История и факти.

Манастира се състои от десет килии . Бил е обитаван през 12-13век и тогава е бил трудно достъпен . 
Първите 3 килии са свързани по между си .
Четвъртата и петата килия са разположени на горе по скалата . Аз до там не стигнах...
Четох , че в 5тата килия има каменен гроб и изсечен кръст .
 Скалният манастир ''Шашкъните '' е обявен за паметник на културата. 





Как да стигнем до там ?

След като преминете крепост Овеч продължавате само напред по еко-маршрута . Няма как да бъде сбъркано мястото , понеже както се вижда на снимката по-горе има видим черен път. 
Маршрута никак не е труден , а напротив .. равен път , няма храсти , стръмни скали и разни други неща . 
Съветвам ви да се оглеждате внимателно за моста понеже чичо Гугъл ще ви завърти от другия край на местността . 


Времетраенето на тази пешеходна разходка е около 30-40минути като времето не се усеща как минава , защото гледките около вас са спиращи въздуха.



И стигаме до манастира..
Бях чела в друг #travelguide , че мястото е безопасно и дори е подходящо за деца..
Аз обаче мога да каже , че еко-маршрута е безопасен , но самата местност НЕ ! 

Ако сте любители на екстремното продължете да четете .

След като стигнахме до моста забелязах , че той е в изоставен ремонт . 
Ръжда , бодлива тел и видимо не е препоръчително да се минава от там . ( Минути по-късно ми стана ясно защо ).
Аз обаче бях дошла за това и естествено , че аз , албанския ми инат и дяволите на рамената ми направо си ме бутнаха да мина по моста . ( НЕ ПРАВЕТЕ ТОВА ! )



Признавам си , че изпитах най-големият страх в живота си . Всичко се клатеше , скърцаше и трябваше да се ходи много ефирно и нито бавно нито бързо . Не мога да ви опиша как ми биеше сърцето ...

1вата и най-голяма килия в манастира . 

Гледката си струваше ! Определено не бях се качвала на такова място и определено бях изумена от всичко около мен . 
Ако все пак сте рискували ( НЕ ГО ПРАВЕТЕ !) и сте стигнали до тук .. то ви съветвам да внимавате , защото помещенията са ниски , стръмни и не са обезопасени.

 А на тези снимки се радвам , че съм оцеляла.😂💙



В кой сезон е подходящо да отидем до там ?
- Пролет и лято.


Може ли да се стигне с кола до там ?

- Реално вървях по черен път от където са минавали превозни средства , но от къде са влезли в местността не мога да кажа , понеже се отклоних от пътя , за да стигна до манастира . 

Можем ли да заведем деца ?

- Аз съм твърдо НЕ ! Честно казано дори и по еко-маршрута не бих завела дете .. 

Как да се облечем ?

- Момичета въобще не си въобразявайте , че това е крепост Овеч и можете да се натокате и да направите фотосесия. И на мен ми се искаше ...😂 Съветвам ви да се облечете спортно и възможно най-удобно.



Извод - Мястото е красиво , но бих го препоръчала само на истински търсачи на емоции .
Не ходете да си търсите белята , а изчакайте да ремонтират моста . 

Иначе препоръчвам разходката по еко-маршрута , защото е наистина приятна .💙


Надявам се да съм ви била полезна !

Може да ме последвате и в инстаграм - Only_travel_and_makeup_lovers



















Коментари

Популярни публикации от този блог

До Плиска и назад с БДЖ ?

Е влаковете не са толкова лоши колкото сигурно си мислите.😀🚂🚅 Днес мисля да ви отведа от ЖП гара Варна до ЖП гара Плиска е поне виртуално. Както съм писала в описанието на блога обичам да избирам дестинациите си на гишето за билети . Така стана и в този случай. Купихме си билетите и право към влака за Плиска. Разстоянието е 1 час и 30 минути с влак. За малко да изтървем гарата,защото е толкова мъничка и почти незабележима. Скочихме в последния момент от влака и се озоваваме на сред нива. Точно така ГОЛЯМА ПРОСТОРНА НИВА без признаци за живот. Мисля,че за първи път ме обзе паника при пътуване . 😂 На гарата имаше само един човек който се приготвяше да си тръгва и едно огромно куче. Попитах го за някакъв транспорт до селището,а той ми се засмя от сърце и ми каза,че единствения транспорт са ми двата крака и ако продължа 3км. нагоре по нивата и след това още около 4км. по главното шосе ще стигна до старата част на града (така става като не проучваш разстоянията предварително.) Така де т

Jouer rose gold - eyeshadow palette

Здравейтееее !  Не много отдавна в Инстаграм ви бях споделила за една от любимите си палитри .  Днес ще ви разкажа малко повече за Jouer rose gold и също така ще я видите в действие.💙 Jouer rose gold съдържа 12 цвята от  , които 9 мат и 3 перлени цвята. Палитрата е много пролетна и въпреки  , че има само 12 цвята могат да се направят много различни визии. Палитрата пристига в много красива опаковка . Има голямо огледалце  , което естествено е ПЛЮС . Цветовете са силно пигментирани  , но въпреки това се преливат много лесно . Не е прашлива и не ми е нужен фиксиращ спрей или основа за сенките  , защото и без тях ми се задържат 8 часа без да се ронят ! Харесва ми  , че има цветове за всяко настроение както се казва. От тъмни до наистина много пролетни и зареждащи .  Тук съм използвала по - светлите тонове .  Аз съм голям любител на rose gold гамата  , а когато същата тя е дори и с блясък .. автоматично се превръща в най-добрата комбинация за

Calinachi Hair Mask

Здравейтеее ! Всяка жена обича да се грижи за косата си и съм сигурна  , че много от вас инвестират суми във фризьорските салони. Съвсем скоро открих марка  , която ви осигурява професионална грижа за косата в домашни условия. Те ми изпратиха маската си за коса и днес ще ви запозная с марката и продукта. Calinachi е нова на пазара българска марка.Марката предлага продукти специализирани в грижата за кожата и косата. Залагат на формули максимално близки до природата ,избягвайки съдържанието на консерванти  , оцветители  , петролни продукти и алкохол.  Маска за коса за екстремно възстановяване с феерия от 4 масла и активни съставки.   4те масла в маската са - Арган  , Жожоба  , Авокадо и Кокос . Сигурна съм  , че повечето сте ползвали тези масла за косата си и мога да ви кажа  , че събрани в едно вършат чудеса. Също така продукта е богат на ценни витамини  , антиоксиданти и мононенаситени мазнини . Тези неща в комбинация обещават да направят косата силна  , блестяща  , ме